fredag 5 december 2008

Tidningstips

Trots att jag befinner mig på fel sida av 25-årsstrecket gillar jag japanska tonårstidningar, de är så tjejigt söta utan att vara barnsliga och roliga att titta i trots att jag inte kan läsa japanska. Köpte tre olika på Tokyoresan: Cutie, en av de största tidningarna och där det följde med en söt canvasbag med en muffins på (kan skymtas på bilden nedan); Fruits som innehåller street style-foton endast (här ser man att japanskorna verkligen vågar ta ut svängarna) samt min favorit Egg som riktar sig till Shibuya-galsen. Det är tonåringar som strävar efter att se sexiga och kawaii ut ( = barbiedockor) och det är tjejer från "real life" som agerar modeller. Tänk nyckelorden blonderat hår/löshår, lösögonfransar, massor av make up, fejknaglar och minikjolar. På Sun ai, som jag skrev om igår, kan du få tag på tidningarna och även anmäla dig för prenumeration. För mig gäller nu att hämta Egg varje månad, häpp!

Inga kommentarer: