måndag 15 september 2008

Nostalgi

Min första My Little Pony hette Parasol och hade silkeslen, regnbågsfärgad man och svans. Ponnyn lanserades 1983 och tillhörde Rainbow Ponies, personligen tycker jag att hästarna som kom i början och mitten av 80-talet är de finaste, det var inte så mycket krimskrams och glitter då. En annan ponny jag minns är Buttons, som jag fick nån gång i mitten av 80-talet från vad man då tyckte var den största leksaksaffären i världen: Stor och Liten i Gallerian i Stockholm. Hemma hos mina föräldrar finns ett foto när jag poserar med Buttons ute på stan, lycka! Applejack (lanserad 1983) får också vara med i det här inlägget, fast jag själv inte hade den vackra ponnyn. Tror att min kompis Lina hade den, hon hade också det stora rosa slottet. Om du vill leta efter dina gamla ponnys kan du göra det här, det är svårt om man inte vet namnet men det är kul att titta!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh! Applejack var min allra första ponny...honom klippte jag tyvärr av manen på. Men ändå. Undrar om de finns att köpa??? *nostalgi till tusen*

Linda sa...

Åååh..älska MLP. Parasol var också en av mina första...dock har jag inga kvar. Nu samlar jag på Barbies ^^

//Linnzy