söndag 2 november 2008

Japansk proffsshopping

Är hemma från Tokyo sen i onsdags, jetlaggen har i princip släppt, resväskan är urpackad och nu återstår att placera in alla nya prylar. Som tur är är de flesta ganska små men mina 30 (!) nya Hello Kitty-mobilsmycken vet jag inte riktigt hur jag ska förvara/visa upp. Den nyinköpta Tokidoki-klockan med Hello Kitty är bara att ta på sig men 34 nya småfigurer var lite knivigare att få plats med, mitt prylskåp är nu fullproppat. Bland inköpen finns bland annat 11 stycken busstjejer som kan skymtas på hylla 2 och vol 6 av Tetsudou musume (alla utom en figur, som var slut i varenda hobbybutik jag rände runt i i Akihabara. Tur att min sambo också gillar dessa butiker, fast inte samma figurer). Förresten vägde resväskan runt 13 kg vid utresa och exakt 19,9 kg vid hemresa, mycket skicklig shopping enligt mig själv.


Inga kommentarer: